Ja, dit kan zeker kwaad.
Op de eerste plaats moet dezelfde hoeveelheid stroom nu plaatselijk door een dunnere kabel. Dat kan oververhitting opleveren, met brand als gevolg.

Ten tweede is de kabel nu ernstig verzwakt waardoor deze kan breken. Je kunt dus op een onverwacht moment zonder stroom komen te zitten.

Het beste kunt je de hele kabel vervangen, maar als je het goed en degelijk doet, dan kun je ook volstaan met het iets inkorten van de kabel en de klem opnieuw te monteren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Jeffrey010203
een jaar geleden
Dank voor het antwoord! Heb het kunnen fixen ben gelukkig handig en nu hoef ik me geen zorgen meer te maken erom