Hoe heet dit op de afbeelding en waar kan ik het kopen?

Ik dacht een ventiel dop voor de Airco maar weet niet zeker. Ik moet ze vervangen alleen weet ik niet hoe ze kosten en waar ik ze kan bestellen. Het gaat om de zilvere schroef (achtige) en die er naast met de zwarte dopje. In de foto gaat het om een opel corsa d bouwjaar 2008.

Picture for question
een jaar geleden
in: Auto's
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Waarom moet je ze vervangen?
Ga niet zelf met de airco knoeien.
gast172840
een jaar geleden
Nee gelukkig zit er zelf niet alleen. Vanuit de auto garage waar ik het heb gebracht als controle heeft aangegeven dat die vervangen dient te worden omdat nu de gas als het ware uitlekt. Alleen weet ik niet hoe het heet om bij een opel onderdelen website of dealer het te vragen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
De nippels zijn eigenlijk allemaal hetzelfde.
Ga naar een aircospecialist, die kan bepalen of ie echt lekt, heeft zo'n oranje schild met een lamp en kan zien aan de fluoriserende inhoud waar deze lekt of echt lekt.
Verdamper kan dan eventueel ook bekeken op lekkage en is dan duidelijk te zien d.m.v. van dat schild en licht en is snel gedaan.

Antwoorden (1)

Het is inderdaad alleen het dopje van het ontluchtings/vulventiel.
jc54
een jaar geleden