Dat is een rekensom, het verschil in brandstofprijs per kilometer ongeveer 4 cent
Met een middenklasser van 1200 kg betaal je voor een diesel ongeveer 650 per jaar extra belasting
Het omslagpunt is dan ongeveer bij 16500 km per jaar

Je moet dus weten wat een auto gemiddeld verbruikt
Het gewicht , dan kun je opzoeken hoeveel belasting je betaald voor diesel en voor benzine

Nadeel van diesel is dat steeds meer steden milieu zones hebben waar een oudere diesel niet mag komen, dan krijg je gewoon een bekeuring als je het bord over het hoofd ziet
een jaar geleden