Ligt deze straat buiten de bebouwde kom?

Ik dacht omdat het voorrangsbord na een kruispunt komt en het 60 km bord, dat je op die manier ziet dat het een weg is buiten de bebouwde kom. Klopt dat??

Picture for question
2 jaar geleden
in: Auto's
3.2K
SentWierda
2 jaar geleden
Binnen de bebouwde kom is niet altijd de max. snelheid 50 km.
Vaak gelden hogere afwijkende snelheden, bijv. max. 70 km.
melis98
2 jaar geleden
Oké dus aan de hand van het bord na een kruispunt kun je niet bepalen of het een weg is binnen of buiten de bebouwde kom? Als je de weg volgt dan krijg je een plaatsnaambord met 50 km.
melis98
2 jaar geleden
https://www.theorieexamen.nl/verkeersborden-overzicht/verkeersborden_b
(Ik twijfel klopt dit of niet?)

Antwoorden (2)

Ja, dat kun je zien aan de plaatsing van het voorrangsbord: NA de zijstraat/kruising.

Buiten de bebouwde kom mag je niet parkeren op de rijbaan van een voorrangsweg. Op andere wegen mag dit wel, tenzij anders aangegeven. Degenen die de weg op rijden vanuit de zijstraat weten nu dat ze hun auto niet op de rijbaan mogen parkeren.
Computoon
2 jaar geleden
Je geeft in een reactie zelf aan: "Als je de weg volgt dan krijg je een plaatsnaambord met 50 km.". Dan ben je vóór dat bord toch buiten de bebouwde kom?!