Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een apk afgekeurde auto nog verkopen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
TurfGraver
2 jaar geleden
Ja hoor .
crispy
2 jaar geleden
Er is geen verbod om een afgekeurde auto te verkopen, zolang je maar eerlijk bent over de apk status van de auto.
Maar je mag er niet mee rijden, dus dat maakt het wel moeilijk om te verkopen want ook een proefrit is niet toegestaan. Maar iemand mag hem bijv. op een trailer wel transporteren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eventueel voor onderdelen als de reparatie hoger is dan de dagwaarde. Of als het om een oldtimer/ bijzonder model gaat als opknapper.

Maar het zal altijd de prijs beïnvloeden.

Mijn vorige auto waar ik best veel geld gestopt had kwam in Augustus niet meer door de APK keuring.
Nog een keer 1500 euro erin stoppen was me te gortig.
Daardoor was hij niets meer waard en ondanks dat de dagwaarde rond de 800 euro lag heb ik met een beetje geluk nog 150 voor het wrak bij een demontage bedrijf terug gekregen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Natuurlijk kun je een A.P.K. afgekeurde auto verkopen. Het ligt er maar net aan op welke punten de auto is afgekeurd en de leeftijd, wat de dagprijs wordt.
(Lees meer...)
jc54
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding