Kan een automatische versnellingsbak in een auto kapot gaan als je hem duwt in de P-stand?

Ik stond geparkeerd en een auto is tegen mijn voorbumper gekomen heeft hem 15 tot 20 cm naar achter geduwd terwijl hij in de P stand stond de buurman zij dat er kans is dat er een pen in de bak is afgebroken is is een dsg bak van volkswagen.

2 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Antwoorden (2)

Er kan wat kapot gegaan zijn, maar het is niet waarschijnlijk. Het ligt meer voor de hand dat de wielen stil zijn blijven staan en de auto een stukje geslipt is.
Als test kun je de auto in kwestie op een helling zetten (brug of zo) in de P stand. Als ie stil blijft staan is er niets aan de hand.
escape
2 jaar geleden
klep
2 jaar geleden
En in de bak want daar gaat het over Mijn buurman is monteur auto en die zei er kan 1 pin binnen afgebroken zijn en dat zie je niet aan de buitenkant toch
Als een automaat in de P-stand staat, zijn de aandrijvende wielen geblokkeerd. De vraag is of de auto door die blokkeerinrichting heen geschoten is met draaiende wielen (in dat geval is die gegarandeerd kapot), of dat de auto is doorgeschoven met stilstaande wielen. Ook in dat geval kun je schade aan de automatische bak hebben. Ik zou het in ieder geval even laten checken bij de garage.