Is een thuiskomer kleiner dan een gewone autoband?

Ben aan het rondkijken voor een thuiskomer voor mijn auto en ik heb eentje op het oog voor een mooie prijs met de volgende afmetingen
T125/80/D15 Maar op mijn auto heb 205/55/16 dus een stuk groter, volgens de verkoper kan het geen kwaad. klopt dit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. Een thuiskomer is meestal kleiner dan de originele wielen/banden i.v.m. ruimte(gebrek), Er staat dan ook een maximale snelheid op, waarmee het verantwoord is te rijden.
Behalve ruimte(gebrek) speelt ook gewicht mee om voor een kleiner (lichter) wiel te kiezen.
Toegevoegd op 31 juli 2021 18:24: tekst
jc54
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bandenmaat zegt me niet zoveel want als de velg niet past heb je er ook niet veel aan. Heb je dan ook nog aan de steekmaat van de velg gedacht?

https://www.steekmaat.nl/wat-is-de-steek-maat.html
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
steekmaat is wel goed 5x114,3