Het EGR systeem is onderdeel van de uitlaat en zal alleen beoordeeld worden op het gasdicht zijn. (Dus geen lekkage naar buiten).
jc54
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
En de roetmeting?
jc54
2 jaar geleden
@Thecis; Indien van toepassing blijft de roetmeting van toepassing, maar dat gaat buiten de EGR om. Het gaat weliswaar om dezelfde uitlaatgassen, maar of de EGR werkt of niet, daar wordt niet op gekeurd.
Thecis
2 jaar geleden
Snap ik. Het "proces " werd al wel bekeken maar nu is er sprake van dat de egr direct gemeten wordt. Dank voor de uitleg.
LeonardN
2 jaar geleden
@jc54 Ik snap het antwoord nog niet. Hier stelt een chiptuner:
"
APK KEURING
De diagnose functionaliteit voor de EGR wordt ook gedeactiveerd, zodat voor de EGR geen storingslampje meer zal oplichten. De overige diagnose codes voor andere motorfuncties blijven gewoon geactiveerd. Het afsluiten van de klep levert absoluut geen probleem op bij de APK.
" Zal dat dan volgend jaar wel een probleem opleveren als je dat laat doen?
Thecis
2 jaar geleden
@LeonardN
Op het moment dat de juiste werking van de egr wordt beoordeeld, dan zal het trucje van uitzetten inderdaad niet meer mogen.
LeonardN
2 jaar geleden
Maar in mijn ogen stelt jc54 niet dat het EGR de juiste werking moet hebben, enkel dat deze gasdicht is. Ik lees dus niet lekt. Maar zoals gezegd ik zie dus geen duidelijk antwoord. Geen Ja.../Nee..... .
SnakeEye
2 jaar geleden
Eerlijk gezegd snap ik het nog steeds niet...?!?