Waarom zijn veel dienstauto's in Nederland sedans van Audi, BMW of Volvo?

Waarom zijn veel dienstauto's in Nederland sedans van Audi, BMW of Volvo? En niet soms nóg exclusievere merken?

2 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Ik vermoed om geen ongewenste aandacht te trekken.
Bovendien is het aantal werkelijk grootverdienende topmanagers niet zo groot, dus de markt voor exclusieve auto's is ook klein (in vergelijking met bv het totale aantal dienstauto's).

Antwoorden (1)

Dit zijn in het algemeen lease auto's, en veel bedrijven hebben een maximaal budget voor een lease auto. Deze auto's zitten meestal net in dat budget.
jc54
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Vind ik een half antwoord, dat meteen de vraag oproept (zo kun je ook de oorspronkelijke vraag lezen) waarom er geen budget is voor exclusievere auto’s.