Kan je zomaar velgen kopen van een automerk?

Ik ben op zoek naar een nieuwe set velgen maar is het in principe mogelijk om velgen te kopen van een automerk? Je draait meestal al snel uit op after-market velgen.

2 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (3)

Uiteraard is dit mogelijk. Je kan prima originele wielen kopen; de meeste autofabrikanten hebben ze. Maar je zal ze in de regel alleen bij de merkdealer kunnen kopen.
Dus ga naar je officiële merkdealer.
2 jaar geleden
Merk gebonden velgen zijn vrij incourante onderdelen die ook nog eens veel plaats in beslag nemen in de magazijnen. Vandaar dat deze velgen meestal besteld moeten worden, maar dan zijn ze ook vrij te koop.
jc54
2 jaar geleden
Jazeker, de meeste merkdealers hebben velgen voor het merk dat ze verkopen. Meestal zijn de velgen ook model of seriespecifiek, dus velgen van een bmw 3 serie passen niet op een 5 serie en andersom. Wel is het zo dat velgen bij de merkdealer vaak aanzienlijk duurder zijn dan een setje op bijvoorbeeld ebay.
paulus811