Mag ik de ANWB bellen als de auto in noodloop schiet?

Of zal de ANWB zeggen dat de auto mij wel naar huis kan brengen, en dus dat ze niet komen...

3 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Noodloop? wat bedoel je?
TurfGraver
3 jaar geleden
Daar komen ze niet voor.
U kunt immers gewoon naar een garage rijden.
Griffin
3 jaar geleden
Gezien de auto prima rijdt zij het met max. 80km/u denk ik niet dat je de ANWB kan bellen om de reden die je zelf al aangeeft.
Griffin
3 jaar geleden
@ronron1212 "Noodloop? wat bedoel je?"
Een soort van veilige modus in de moderne auto's die geactiveerd wordt als er iets door de ECU is opgemerkt wat niet klopt, hierdoor kun je met de auto niet meer met topsnelheid rijden.

Antwoorden (1)

ANWB: als de auto zonder storingsmeldingen rijdt kunt u met de auto naar de garage voor controle. Als u de foutmelding opnieuw krijgt, kunt u de Wegenwacht bellen voor hulp.

Bellen kan in dit geval nooit kwaad voor overleg.
Als je door een te lage snelheid het overige verkeer hindert of in gevaar brengt, moet je de Wegenwacht in ieder geval bellen.
Toegevoegd op 02 maart 2021 09:47: tekst
SimonV