Hoe zit het met de Ford Fiesta (1999) met 5 cijfers op de kilometerteller?

Ik ben dus opzoek geweest naar een goedkope auto en ben toen iets geks tegengekomen, Nu vraag ik me af hoe dit zit
Ik ben een (Ford Fiesta 1.3 16v Trend uit 1999) tegengekomen met een 5 cijferige KM teller in plaats van de gebruikelijke 6 cijfers, Hoe zit dit nou?
Lijkt me niet dat je om de 99999km een nieuwe auto hebt in de cijfers.

Hoe werkt dit met APK?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Inekez1
3 jaar geleden
De RDW geeft geen oordeel m.b.t. de betrouwbaarheid van de km stand in dit geval. Ze kunnen niet garanderen dat het klopt. Dat wil niet zeggen dat het niet zou kloppen. Je kunt er van uitgaan dat de auto 191512 km heeft gereden. In theorie zou het ook 291512 km kunnen zijn, maar dat is niet waarschijnlijk voor een Ford Fiesta. In de praktijk heb je weinig aan die informatie. Bij een auto uit 1999 is ongetwijfeld al het één en ander vervangen in de loop der jaren. Ook als je precies weet wanneer en bij welke km stand welk onderdeel is vervangen, weet je nog niet hoelang je zonder problemen verder kunt rijden. De manier van rijden (van jou en vooral van de vorige berijders van deze auto) kunnen grote invloed hebben op de levensduur van motor, koppeling etc. Van een té sportieve rijstijl gaan auto's snel achteruit, maar van een té voorzichtige rijstijl, of alleen maar korte ritjes van huis naar supermarkt in de bebouwde kom ook niet.

Antwoorden (2)

Bij A.P.K. wordt de kilometerstand ingevuld die op de teller staat.
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit ben ik net tegengekomen op de RDW website Geen oordeel vanwege werking kilometerteller Dit voertuig heeft een kilometerteller die niet tot 999.999 telt of de kilometerteller heeft de maximale kilometertellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul. Hierdoor komt de kilometerstand op de teller mogelijk niet overeen met het aantal kilometers/mijlen dat het voertuig daadwerkelijk gereden heeft. Daarom geven wij geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig.
Over 8488 km zou je teller op 00.000 staan en is hij dus "nieuw". De APK staat echter op kenteken geregistreerd en dus ook de km-stand. Hopelijk zit er ook een onderhoudsboekje bij.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit ben ik net tegengekomen op de RDW website Geen oordeel vanwege werking kilometerteller Dit voertuig heeft een kilometerteller die niet tot 999.999 telt of de kilometerteller heeft de maximale kilometertellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul. Hierdoor komt de kilometerstand op de teller mogelijk niet overeen met het aantal kilometers/mijlen dat het voertuig daadwerkelijk gereden heeft. Daarom geven wij geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig.