na 2 weken is 2e hands auto kapot, wie is aansprakelijk?

mijn dochter heeft een 2e hands auto gekocht bij autodealer, omdat t geen bovaggarage was heeft ze hem door dekra laten keuren, deze keurde hem goed alleen koppeling pakte wat hoog op maar dat was geen probleem volgens keurmeester
na 2 weken trapt ze door koppeling , en staat nu bij erkende garage
deze heeft ook ontdekt dat er 2 gaten in de koppeling zit
dekra wijst alle verantwoording af en garage wil maar n klein deel vergoeden
kan iemand vertellen wat haar rechten zijn?
kan ze volledige vergoeding eisen (meer dan 2000 euro)ondanks dat garage geen garantie gaf e/o misschien auto terugbrengen en volledige aankoopsom terug?
auto is uit 2010 en er is 7500 euro voor betaald

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
tinus1969
3 jaar geleden
Tsja, de garage heet de auto nadrukkelijk zonde garantie gekocht en jij hebt de auo laten keuren. Weinig kans bij de garage. Lees het rapport van de Dekra nog eens hele goed, zowel het rapport zelf als de voorwaarden. Als je iets wil proberen moet je daar zijn.

Antwoorden (1)

Google maar eens op 2e hands auto met gebreken, er is wel wat mogelijk. Neem aan dat er voor deze prijs wel 3 maanden garantie is gegeven? Dan moeten ze de boel repareren net zolang tot het goed is. Ik heb zoiets ook aan de hand gehad en de garantie moesten ze telkens verlengen omdat de problemen niet opgelost werden. Ging uiteindelijk om duizenden euro 's aan (onnodige) reparatie, ik heb in ieder geval een aangetekend schrijven verstuurd met de klacht en eis voor oplossing. Er is een jurist die zich met dit soort zaken bezighoud. Maar van een auto van die prijs mag je redelijkerwijs verwachten dat ie goed is, hier geldt het consumentenrecht. https://www.kentekencheckonline.nl/tweedehands-auto-gekocht-met-gebreken-wie-betaald-het-herstel/ en nog veel meer.
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Er staat met zoveel woordne in de vraag: 'geen bovaggarage', dus geen BOVAG-garantie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
helaas geen garantie bij auto, maar begreep dat er ook wettelijke garantie bestaat, we gaan hem de keuze geven of reparatie betalen of auto terug.
hopen dat t lukt