Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke auto als eerste wagen?

Ik ga nu mijn eerste wagen halen en heb keuze tussen:
- Ford Focus (1.6i sedan 2002)
- peugeot 206 (5 deuren 2006)
- Opel Corsa (1.0i 2007)
- Peugoet 206 (1.1 2010)

Welke denken jullie dat het beste is voor een eerste wagen, of toch beter verder zoeken?
Hebben jullie misschien ook suggesties?
Ik had ook ergens gelezen dat aantal pk de verzekering kan bepalen, voor hoe veel pk zou ik dan best gaan voor een niet al te dure belastingen?
(ik ben een student en ga dus vooral naar campus rijden en misschien af en toe eens een uitstap naar de zee of zo dus niet echt verre afstanden)

Mvg

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3.3K
ronron1212
3 jaar geleden
De wegenbelasting wordt bepaald per provincie op gewicht. De verzekering op nieuw prijs van de wagen.
paulus811
3 jaar geleden
ronron1212, dat is niet waar. Premie van het WA deel van een autoverzekering is gebaseerd op gewicht, de nieuwprijs is alleen van belang als het cascodeel (all risk) wordt meeverzekerd maar dat lijkt me gezien de ouderdom van de auto's niet heel handig.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat is maar deels @paulus811
De premie die je betaalt voor Wettelijke Aansprakelijkheid wordt deels bepaald voor het gewicht van je auto.
paulus811
3 jaar geleden
ronron1212, als je nou eens een keer een reactie zou lezen voordat je begint met typen, zou je kunnen zien dat dat precies is wat ik schrijf. En dat is dus anders dan wat jij in eerste instantie schrijft, namelijk dat 'de verzekering op nieuwprijs van de wagen' zou zijn.
ronron1212
3 jaar geleden
@paulus811 lees ook eens het is slechts een gedeelte van de prijs en dus niet alles is het gewicht zoals jij schrijft
tinus1969
3 jaar geleden
@Slechtweer; Nederland of Vlaanderen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)