een auto dat gekeurd is voor verkoop, is dat per definitie een betrouwbare auto?

een auto dat gekeurd is voor verkoop, is dat per definitie een betrouwbare auto? Want ik weet niet echt wat er allemaal gecontroleerd wordt. Dit zal mijn eerste auto zijn en zou het spijtig vinden moest ik een auto kopen dat na 2 maanden al naar de garage moet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wat houdt "gekeurd is voor verkoop" in?
En door wie is deze gekeurd.
APK geeft geen garantie in iedergeval.
taillie
3 jaar geleden
zelfs een nieuwe wagen in niet betrouwbaar!
heb zo ook nog na 10 000km's met een kapotte boordcomputer gezeten...

Antwoorden (3)

een wagen die gekeurd word voor verkoop word op veel meer punten gecontroleerd.
je krijgt na de keuring een uitgebreid verslag wat nog goed is en wat eventueel slecht is.
maar het is niet dat ze die wagen gaan afkeuren, want hij wordt gekeurd voor verkoop, mag dus niet meer de baan op totdat hij terug ingeschreven is
Dus een wagen die gekeurd is voor verkoop wilt niet zeggen dat hij in orde hoeft te zijn
Toegevoegd op 09 juli 2020 17:38: tekst
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat zo'n auto niet de weg op mag? Wat zou er dan mis zijn? Daarom van mij die min.
taillie
3 jaar geleden
JC: als de wagen gekeurd word voor verkoop mag je er nog max 2maanden mee rijden
ronron1212
3 jaar geleden
@taillie link graag want daar heb ik nog nooit van gehoord.
taillie
3 jaar geleden
https://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voertuigen/een_voertuig_kopen_of_verkopen/verkoopprocedure hier staat eens je wagen gekeurd is voor verkoopt je 2 maanden de tijd hebt op uw nrplaten in te dienen
Niet per definitie betrouwbaar of onbetrouwbaar. Dat ligt meer aan de verkopende partij......
jc54
3 jaar geleden
De auto is iets betrouwbaarder, maar niet per definitie een betrouwbare auto.

Elke keuring is een momentopname.
Dat wil zeggen dat een onderdeel wat vandaag in orde is, volgende week defect kan zijn.

Of de auto wordt gekeurd door de verkoper, of door een onafhankelijke garage maakt ook verschil.
Keurt de verkoper dan is het een slager die zijn eigen vlees keurt.
Edraket