Welke benzine auto kan ik het beste als particulier kopen om grote spullen mee te vervoeren?

Ik twijfel al jaren (i.v.m. 2e hands spullen ophalen zoals een kast, bank of tafeltje.....etc......en ook via Gratis op te halen sites, welke auto hier het best voor geschikt is?
Heb ooit een Caddy gezien maar die zijn vaak van Diesel en qua kosten in de wegenbelasting en verzekering veel duurder.
En als die dan op Particulier worden gezet, gaan de kosten nog meer omhoog.
En ik zou graag ooit met 3 personen in de auto kunnen zitten, mocht er 1 kleintje komen :)

Ik dacht aan de Citroën Berlingo of Renault Kangoo.......
Welke van deze 2 is beter?
Of heeft er iemand of een betere tip qua grootte van laadruimte à "achterbak" ? :)
Merk, model en type qua tips zijn welkom en heel erg bedankt alvast :D :D

3 jaar geleden
in: Auto's
4.6K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Misschien een domme opmerking van mij, maar had je al eens aan een trekhaak gedacht?
Ritsuka
3 jaar geleden
Grote auto hoeft niet per se, als de bank goed plat kan kun je zelfs in een Twingo veel vervoeren.
Trekhaak wat HeerVoldemort noemt is beter idee.
paulus811
3 jaar geleden
Met alleen een trekhaak ben je er natuurlijk niet, een aanhanger is vaak een dure grap. Maar het is wel een alternatief uiteraard, al word ik persoonlijk erg onrustig van max. 80 rijden.
tinus1969
3 jaar geleden
Mbt
"En ik zou graag ooit met 3 personen in de auto kunnen zitten, mocht er 1 kleintje komen :)"
Als je nu niet al zwanger bent, kun je overwegen een 2-persoonsauto te kopen en te vervangen als er echt een kleintje komt. Mbt @Paulus811 "al word ik persoonlijk erg onrustig van max. 80 rijden." Dat is geen probleem als je vooral lokaal vervoert.
Witteroos
3 jaar geleden
Goedemorgen en bedankt alvast voor de reacties :) HeerVoldermort, geen domme reactie natuurlijk maar mijn Citroën C1 kan helaas geen trekhaak hebben.
En vind het prettiger om met een auto te rijden omdat je daar veel meer mee kan.
Ook op vakantie gaan bijvoorbeeld en kamperen.
En ongestoord een bepaalde snelheid kan aannemen en ik het een stuk veiliger vind vervoeren.
Tevens zijn de kosten best hoog om te huren elke keer en in aanschaf.
Maar een nieuwe auto mét meteen ook een trekhaak eraan, ga ik nu zeker naar kijken ja :) Ritsuka: Ik had hiervoor een Twingo en daar ben ik zelfs mee verhuisd :)
Die kunnen echt wonderbaarlijk veel kwijt maar toch wil ik liever kijken naar een auto met een echte laadruimte zeg maar :) Tinus1969: Ik ben nog niet zwanger nee maar nu de laatste jaren al menig auto gehad, 2e hands allemaal. Nu eindelijk mogelijk voor een nieuwe en zou het liefst dan gewoon een soort van "klaar" willen zijn voor vele jaren :)
paulus811
3 jaar geleden
@Tinus1969, ik lees nergens dat er alleen lokaal spullen worden opgehaald. Een ritje Rotterdam <> Groningen duurt echt een stuk langer met een aanhanger. En dat het niet veel uitmaakt als het 3 straten verder is, snap ik natuurlijk ook wel.
Inekez1
3 jaar geleden
Probeer goed in te schatten of die 'grote' spullen vooral lang zijn, of vooral breed en hoog. Achterin een Kangoo schuif je makkelijk een flinke stoel, maar een tafel langer dan de laadruimte krijg je er niet in. Met een minder hoge personenauto-stationuitvoering leg je de achterbank plat en heb je veel meer lengte dan in een Kangoo. Een bankstel past in allebei niet, daarvoor zul je toch echt een aanhanger of busje moeten gebruiken.

Antwoorden (1)

In dit artikel "Een kleine bestelauto, dit zijn de beste opties" https://www.autoblog.nl/bedrijfswagens/algemeen/een-kleine-bestelauto-dit-zijn-de-beste-opties vind je een hele lijst. Het is een artikel van 29 augustus 2019.

Onderaan is de conclusie:

"Wat zijn dus de beste opties voor een kleine bestelwagen?

De reden om voor een compacte / kleine bestelwagen te kiezen kan voor iedereen anders zijn. De opties waar je uit kunt kiezen zijn voor iedereen gelijk en dat zijn er nogal wat. Opvallend is dat veel uitvoeringen overeenkomende formaten hebben. Er zijn eigenlijk twee voornaamste categorieën. De kleinste categorie is die van de Fiat Fiorini, Citroën Nemo en Peugeot Bipper en daarboven vinden we de categorie van de Peugeot Partner, Volkswagen Caddy, Citroën Berlingo, Nissan NV200, Fiat Doblò."

In het artikel worden nog meer modellen genoemd.
3 jaar geleden
Witteroos
3 jaar geleden
Antoni, heel erg bedankt voor dit artikel :)
Ik ben bezig met lezen en al veel geleerd.
Antoni
3 jaar geleden
Graag gedaan!