Hoe kun je diesel resten uit een watertank verwijderen?

Mijn broer heeft per ongeluk diesel in mijn watertank van mijn camerbusje gedaan omdat hij dacht dat dat de tank was. Nu zit er dus Diesel in mijn watertank. Ga ik dat er nog uit krijgen en hoe? of kan ik hem beter er af halen en een nieuwe er op zetten?
Help me out!
Dank alvast

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Antwoorden (1)

Dat wordt vooral heel veel spoelen. Als het kan gebruik dan een hogedrukspuit. Spoel eerst met twee liter spiritus. Blaas dan enkele tanks (van de spuit) zeepwater leeg in de watertank, zodat het via de vulopening er weer uitloopt. Herhaal dat met een aantal tanks schoon water. Uiteindelijk kan je ook de tuinslang in de opening zetten en het water een kwartier laten lopen.
Ga eerst af op je neus. Zolang bij de tankopening nog een dieselgeur hangt de hele procedure herhalen. Als je denkt, dat de geur weg is een keer proberen of het water dat je vers vult via het kraantje nog een bijsmaak heeft. Zo ja, de tank helemaal vullen met zeepwater, een nacht laten staan en de volgende dag volledig doorspoelen met de tuinslang.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel erg bedankt voor deze tip! Ik ga het proberen :)