Kan een garage maatregelen nemen om zonder schade banden te wisselen?

Bij de laatste winterbandenwissel zijn 2 van de 4 velgen behoorlijk beschadigd aan de rand. De velgen waren splinternieuw en behoorlijk aan de prijs, het mooie was er eigenlijk meteen vanaf. Kan ik de garage vragen om extra maatregelen te nemen om schade bij de komende wissel te voorkomen? De garage is overigens een officiële BMW dealer.

paulus811
4 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Antwoorden (1)

Je garage houder is aansprakelijk voor de schade. Zo mooi wezen deuken in je auto en dan hoeft hij daar niet verantwoordelijk te zijn. Dus ook bij een banden wissel is hij verantwoordelijk voor de schade.
Zoals dus gezegd de ondernemer moet dus zorgen dat de reparatie of de banden wissel gebeurt zoals het hoort en daardoor geen schade veroorzaken. Een goed ondernemer heeft personeel in dienst die vakbekwaam zijn.
Toegevoegd op 05 maart 2020 16:44: tekst
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
verklaar de min eens
paulus811
4 jaar geleden
Geen min van mij natuurlijk aan iemand die moeite neemt om antwoord te geven, maar de vraag is niet wie aansprakelijk is maar hoe schade een volgende keer te voorkomen is.