Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mijn bougies versleten?

Mijn auto begon met stotteren en stillen bij stilstaan. Heb in de zomer nieuwe bougies in gedaan, maar merk dat na een paar maande heb ik steeds hetzelfde probleem. Bougies zijn zwart en zit aanslag op. Vandaag heb ik ze week uitgehaald en schoongemaakt maar nu kom ik een bougie met bruine aanslag , is deze aan het kapot gaan? Heb die weer tegug gedaan en auto motor draait goed, niks aan te merken met rijden, geen getril meer. Laatste keer dat nieuwe zijn ingegaan was ongeveer 3000 km geleden. Maar ik check bougies zeker 1 keer per maand als ik merk dat auto niet goed loopt Is een Toyota corolla uit 2003, 198.500 km gelopen, bezine.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Laat de brandstof mengsel afstellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je bougie een zwarte aanslag heeft komt dat doordat het mengsel te rijk staat afgesteld of als je carburateurs hebt met een naald die het mengsel bepaald dan is de naald aan vervanging toe.
Of je luchtfilter zit helemaal vol stof waardoor je mengsel ook een stuk rijker word.
Je auto moet je gewoon een goede beurt bij een garage laten geven dan kunnen ze je vast vertellen wat er nog aan te doen is.
Dat bruine goedje op het porselein van je bougie op je foto is roest ,er is wat vocht op je bougie of in de bougiedop die erop zit gekomen dat heeft zijn te verwachten corrosieve werk gedaan.
Als er veel opzit kan de hoogspanning erop weglekken en krijgt de cilinder geen vonk meer.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 19 januari 2020 15:56: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding