Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn accu aan het ''afsterven''?

Vorige probleem eindelijk opgelost, thermostaat vervangen. Volgende probleem is dat mijn blower en achterruit verwarming sinds gisteren niet meer werken. de blower blaast nog wel een briesje maar geen vol vermogen meer. Het knopje van de verwarming brandt overigens ook niet als ik hem ''aanzet''
Nu lees ik op internet dat dit de eerste dingen zijn die door de auto worden uitgeschakeld als de accu zwakker wordt zodat er vermogen bespaard wordt.
Kan iemand dit bevestigen of klopt er niets van deze stelling?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.5K
ronron1212
4 jaar geleden
De auto schakelt niets uit. Start je auto nog wel normaal
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja hij start gewoon goed, zojuist werkte de achterruitverwarming ook weer. Denk dus dat de ventilator van de kachel verstopt zit of kapot is. Kapot lijkt me niet aangezien hij wel vol kracht blaast bij starten van de motor

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Oude accu's verliezen hun vermogen. Als de motor eenmaal is gestart zullen alle elektrische apparaten draaien op de elektriciteit die wordt opgewekt door de dynamo. De garage kan het vermogen van de accu testen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding