Waarom trilt mijn auto opeens en maakt de motor enorm veel geluid?

Zojuist stapte ik in de auto en zette ik de motor aan. Na het aanzetten van de motor begon de auto heel erg te trillen. Ook maakte de motor enorm veel geluid. Zo veel geluid dat de buren er last van kregen. Toen heb ik de motor maar weer uitgezet en het stopte onmiddellijk met trillen en een paar minuten later maakte het ook geen geluid meer. Ik heb de auto al 2 jaar en heb hiervoor nooit zoiets meegemaakt. Ik heb laatst 3 dagen geleden gereden in de auto en toen was alles normaal. Waar kan dit mee te maken hebben? Wat kan ik nu het beste doen? Kan dit met het koude weer te maken hebben, dat opeens na al die warme dagen is gekomen? Ik weet niet of ik het helemaal goed zeg maar maar de koelvloeistof temperatuurmeter stond op 0 en ging heeeeel langzaam naar 70 ongeveer terwijl deze normaal gesproken binnen een minuut naar 90 springt. Wat betekent dit en kan het eventueel daarmee te maken hebben?
Opgelost! Één bougie was kapot.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
5.5K
anneliez
4 jaar geleden
Dat betekent dat je je garage even moet bellen voor advies

Antwoorden (1)

Loopt op drie cilinders.
Advies, garage.
4 jaar geleden
jc54
4 jaar geleden
Min van mij. Met dit verhaal is deze conclusie wel heel erg voorbarig.
Alleen het advies, daar kan ik het mee eens zijn.
TurfGraver
4 jaar geleden
Motor steun afgebroken?
Scheur in uitlaat hierdoor?
Kan zoveel zijn, garage kan kijken.