Wie moet opdraaien voor kosten herexamen?

Een vriend van mij is vandaag gezakt om een wel heel nare manier. Het rijden ging foutloos alleen kwam hij op de snelweg in de fille te staan. Rij maar een andere kant op dan. Weer fille. "Ik heb te weinig kunnen zien om je te kunnen laten slagen" . Wat nu te doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe vervelend het ook is en hoe dikke pech ook, kandidaat (je vriend) zal het herexamen zelf moeten betalen. Zo zijn de regels.
Al zou er wel een regeling moeten komen voor korting of gratis herexamen in speciale gevallen vind ik. Kennis van mij was vroeger gezakt omdat ze een lekke band kregen en ze lang bezig waren met wisselen. Daar door te weinig gezien. Echt flauw.

Antwoorden (2)

Ja je moet elk examen opnieuw betalen.
De reden waarom volgens jou het examen niet goed gegaan is doet er niet toe. In jouw geval een zaak van overmacht niets aan te doen.
Toegevoegd op 20 september 2019 20:52: tekst
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
De examinator is verantwoordelijk voor de route. De kandidaat kan niets doen aan het feit dat er een file op die route staat. Dat had de examinator misschien van tevoren kunnen moeten checken.
Maar zelfs in geval van overmacht.... Ik kan me voorstellen dat het CBR zich van zijn beste kant mag laten zien en met coulance een gratis herexamen af gaat nemen. Ik zou hier zeker op aandringen.
ronron1212
4 jaar geleden
Weet niet wie de min is maar het antwoord is hoe vervelend juist dit is een geval van overmacht en dat dan jammer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Plus om te compenseren.
Het antwoord is kort, maar wel juist.
Helaas kun je ook niet rekenen op coulance etc.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
De min is inderdaad onterecht (en derhalve dus ook niet mij.)
Maar voor een echte plus had ik graag iets meer onderbouwing of uitleg gezien.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oze, ik zeg ook niet dat de min van jou is ;-)
Ik vond dat de min wel gecompenseerd moest worden, omdat het antwoord gewoon correct was. Ik begrijp wel jouw punt (onderbouwen etc). Ronron is inderdaad vaak kort en krachtig. Van mij mag hij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ goed antwoord.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Toevoeging.... Dan toch maar een plus :-)
Bij deze gegeven
Jouw vriend moet herexamen doen bij het CBR.
De kosten komen voor eigen rekening.

Het enige dat hij kan doen, is een klacht indienen.
Deze klacht verandert helemaal niks aan de uitslag, herexamen etc.
Het enige is, dat jouw vriend zich eventueel gehoord voelt en dat er bij het herexamen rekening gehouden wordt met de (geleden) situatie.

Een citaat van het CBR:
Uw klacht kan niet leiden tot een andere uitslag van het examen. Er zijn ook geen gerechtelijke stappen mogelijk waarmee u de uitslag kunt aanvechten.

Ik zal de bron ook toevoegen.

Helaas dus.....
Toegevoegd op 20 september 2019 20:39: bron