Hoe lang kun je met een versleten koppeling blijven rijden?

Ik rijd al 4 jaar met een chevrolet spark waarvan de koppeling zich erg snel pakt (1 of 2 cm omhoog laten komen is genoeg). Al jaren krijg ik te horen dat de koppeling versleten is of begint te verslijten. De auto heeft maar 67 pk, dus hij trekt niet snel op, maar ik denk niet dat t iets met de koppeling heeft te maken. Ik heb de auto gekocht toen ie 14.000km had gereden en nu heeft ie ongeveer 60.000 km gereden. Als de koppeling echt verlseten zou zijn, zou ik dan 4 jaar ermee kunnen rijden of hoe lang kun je er (ongeveer) maximaal mee rijden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Antwoorden (1)

Er staat geen vaste tijd voor de levensduur van een koppeling. De koppeling is versleten als deze begint te slippen (je kunt meer gas geven en de auto gaat niet sneller rijden). Dat de koppeling snel pakt (onderin) ins een kwestie van afstellen.
jc54