Wat kun je doen als iemand je auto expres vies maakt?

Vanmorgen heeft een van mijn huisgenoten een van mijn eigen flessen mayo van 1.5 liter leeggegooid over mijn auto. Hij denkt dat ik zijn drinken opdronk wat niet zo is. Kan ik via de politie iets doen hiertegen?
Hierdoor waren al mijn ramem bedekt en kon ik niet rijden. De voorkant ging nog redelijk schoon door mijn ruitensproeier maar de rest van de auto bleef vies waardoor ik ook niet goed kon rijden. Ik kon hem niet eerst schoonmaken sinds ik gelijk naar mijn werk moest. Gelukkig geen ongelukken gemaakt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dubbel terugpakken...dus iets van 3 liter mayo over zijn auto...
tinus1969
4 jaar geleden
@Bhagavad, extreem slecht advies dat leidt tot meer ruzie.

Antwoorden (1)

Je kunt aangifte doen. Maar daar zal in de praktijk weinig mee gebeuren tenzij je heel duidelijk bewijs hebt en er gevaar is voor het escaleren van de zaak.

Beter is een goed gesprek met je huisgenoot. Praat het uit !
---
Oh, en ga niet meer rijden met slecht zicht... je wil niet ook nog eens een onschuldige voorbijganger in jullie ruzie betrekken !
Toegevoegd op 09 augustus 2019 14:40: tekst
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Rijden met vieze ramen (ook bv met sneeuw) is strafbaar maar belangrijker: Je verzekering kan bij een ongeluk heel moeilijk gaan doen.