Is het mogelijk dat één (van de 4) bougie zwart wordt door een kapotte injector?

Is de kans groot dat een bougie zwart wordt door een kapotte injector?
Komt het vaak voor dat een injector stuk gaat?
Of zijn er misschien andere oorzaken die logischer zijn waardoor 1 van de 4 bougies zwart wordt?

Het gaat om een auto uit 2013. Pas geleden zijn de bobines en bougies al vervangen. Dit verhielp het probleem niet.

4 jaar geleden
in: Auto's
5.1K
tinus1969
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/666226/een-4-bougies-auto-2014/ https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/664801/reden-peugeot-moeilijk-start-verlies/ Je tobt wel met je auto.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Waarom zou ik geen meerdere vragen mogen stellen? Ik zie vrij weinig reden om iemand zijn profiel te openen. De vragen te openen. Vervolgens de url te kopiëren en deze daarna nog opsommend in een reactie te plaatsen.

Antwoorden (1)

Het is niet zo dat ze regelmaat van de klok kapot gaan, maar het kan wel eens voorkomen dat er een injector defect raakt. In dat geval heb je in die cilinder geen optimale verbranding, hetgeen kan lijden tot een zwarte bougie.
jc54