Zijn er echt slechte auto's /of automerken die je beter niet kan kopen?

En zo ja bestaan er websites waar je dit kan checken? Ook de beste auto's trouwens.

4 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-beste-en-slechtste-auto-s-volgens-18-000-automobilisten~a481a0c4/
Misschien heb je hier iets aan.
Ritsuka
4 jaar geleden
Er zijn hele slechte auto's, maar die rijden hier niet. Die komen niet door de Europese veiligheidskeuringen heen.

Antwoorden (2)

De ene auto is de andere niet, maar echt slechte auto's worden niet gemaakt, want die zouden toch niet verkocht worden. Wat een auto goed of slacht maakt, is afhankelijk van waarvoor de auto gemaakt is en waarvoor- en hoe de auto gebruikt wordt.
jc54
4 jaar geleden
Old-timers. Old-timers zijn goedgekeurd tegen de toenmalige normen, en eenmaal goedgekeurd en verkocht mogen ze blijven rijden. Maar zulke auto's zouden de hedendaagse type-keuringen niet halen.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Daarnaast worden old-timers nu in bepaalde gebieden geweerd, of moet je eerst wat aanvragen voor je er mag komen. Vooral oudere diesels hebben daar last van.