Mijn rijbewijs is verlopen. Moet ik nu opnieuw rijexamen doen?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
87.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel met de fiets naar het gemeentehuis, want officieel heb je nu geen geldig rijbewijs.

Antwoorden (7)

ehm je kan een nieuwe aanvragen bij het gemeentehuis.
geen examens niks.

Toegevoegd na 24 seconden:
alleen kosten voor een nieuwe uiteraard

Toegevoegd na 4 minuten:
Opnieuw afrijden als de datum onder de kopjes "vernieuwen" en "geldig tot" zijn verstreken is niet meer nodig. Behalve als u nog in het bezit bent van een rijbewijs dat vóór 1 juli 1985 is verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei daar zeg je me wat, helemaal niet aan gedacht. eventjes zoeken!
Verlopen

Uw rijbewijs is verlopen wanneer de data onder de kopjes "vernieuwen voor" en "geldig tot" zijn verstreken. U kunt uw rijbewijs bij uw gemeente vernieuwen. Opnieuw afrijden is niet meer nodig, behalve als u nog in het bezit bent van een rijbewijs dat vóór 1 juli 1985 is verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen 1 jaar kun je een nieuw aanvragen. Als het langer verlopen is zul je opnieuw examen moeten doen. Je mag met een verlopen rijbewijs echter niet rijden, dus als je aangehouden wordt kun je een boete krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verlopen of niet tijdig omgewisseld is een groot verschil. Niet tijdig omgewisseld is niet zo'n probleem. Bij een verlopen rijbewijs loop je inderdaad de kans om opnieuw examen te moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes met je examen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw rijbewijs is verlopen wanneer de data onder de kopjes "vernieuwen voor" en "geldig tot" zijn verstreken. U kunt uw rijbewijs bij uw gemeente vernieuwen. Opnieuw afrijden is niet meer nodig, behalve als u nog in het bezit bent van een rijbewijs dat vóór 1 juli 1985 is verlopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je kan een nieuwe aanvragen.Maar zolang je dat nog niet gedaan hebt mag je echt niet rijden.Je bent dan nl strafbaar.