Wat is er aan de hand als bij een Peugeot 206 het koppelingspedaal raar geluid maakt en langzaam omhoog gaat?

Ik heb een Peugeot 206 1.4 uit 2000 en hij rijd verder goed, alleen vanochtend kwam ik bij een rotonde aan en maakte mijn koppelingspedaal een "knarsend" geluid als ik hem indruk(dit is alleen helemaal bovenaan), verder kwam het pedaal redelijk sloom omhoog.

Verder heb ik nog even gecontroleerd of het mijn koppelingsplaat is, maar ben stil gaan staan, heb de auto in z'n 4 gezet en de koppeling losgelaten, de auto sloeg gewoon af toen ik de koppeling helemaal los liet(dit bewijst natuurlijk niet dat plaat helemaal versleten is maar geeft wel een indicatie).

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Antwoorden (1)

Kan zijn dat het druklager defect is, of iets met de drukgroep.
Als dat het geval zou zijn is het een serieus mankement en moeten die onderdelen worden vervangen.

Ik zou het nog een paar daggen aanzien.
Je kunt nog wel even met de auto rijden als deze onderdelen defect zijn, maar ik zou alvast uitkijken naar een garage of beunhaas om ze te laten vervangen, als je het zelf niet kunt.
daggen=dagen
Toegevoegd op 23 mei 2019 08:51: tekst
Edraket