Kun je een kenteken op naam van de stichting zetten?

Ik krijg regelmatig uit verschillende hoeken de tip om mijn auto op naam van mijn stichting over te schrijven. Ondanks ik er niet vanuit ga dat het zo gemakkelijk gaat, ben ik toch nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden.

Het gaat om een stichting met vrijwilligers. Non-profit zonder werknemers die betaald krijgen. Ik gebruik met regelmaat mijn auto t.b.v. de stichting en krijg hier nog wel eens benzinekostenvergoeding voor. (niet altijd) Het is een 4-persoons auto, met twee zitplaatsen op de achterbank.

Kan dit, of krijg ik onrealistische tips?

5 jaar geleden
in: Auto's
13.5K

Antwoorden (1)

Dan schenk je de auto dus aan de stichting en dan is die niet meer van jou. Als je dan de auto privé gaat rijden en meer dan 500 km per jaar maakt dan moet je een bijtelling betalen de stichting zal dat aan de belasting moeten doorgeven.