Moet je bij een marge auto bijtelling betalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
ronron1212
5 jaar geleden
Hoe bedoel je dat krijg je een lease auto of een wagen van de zaak of wat?
TurfGraver
5 jaar geleden
Hebt u bij aankoop van een auto geen btw afgetrokken (bijvoorbeeld bij aanschaf van een marge-auto of een auto die u van een particulier hebt gekocht)? Dan gebruikt u voor de berekening van het privégebruik 1,5% in plaats van 2,7%.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/btw_en_de_auto/privegebruik_auto_van_de_zaak/

Antwoorden (1)

Nee, een marge-auto is eigendom. Hierbij betaal je geen bijtelling. Bijtelling betaal je wanneer je een auto van de zaak ook voor particulier verkeer gebruikt.
jc54
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Wie zegt dat de auto niet van een bedrijf is dan?