hoe werkt het parkeren bij een P+R in amsterdam?

Als ik naar utrecht ga, rij ik me wagen naar een P+R , dan koop ik bij een machine een kaartje, en met dat kaartje kan ik en 3 andere gebruik maken van het OV. Dit is voor 4 euro voor de hele dag. Makkelijker kan niet.
Nu kwam ik bij de P+R in amsterdam bij station lelielaan en daar moest ik m'n bankpas voor een ding houden en dan ging er een slagboom open. Toen gingen we met de tram en we gebruikten onze eigen OV kaarten. Bij het vertrekken moest ik weer mn bankpas voor het ding houden, toen rukte dat ding een rip uit m'n lijf en de slagboom ging open. Volgens internet kan ik daar veel goedkoper parkeren incl "gratis" OV. Maar hoe werkt dat icm met die slagbomen en het bankpas systeem?? Staat er ergens een automaat waar ik ook mn bankpas voor moet houden en waar ik die OV kaartjes kan krijgen? Er stond namelijk wel op internet dat je die OV kaartjes moet gebruiken omdat je anders de volle mep moet betalen voor het parkeren.

Hoe werkt dit??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
4K

Antwoorden (1)

Bij station Lelylaan is helaas geen sprake van een P+R transferium, maar een vrij klein betaald parkeren terreintje beheerd door Q-Park, met (onder bepaalde voorwaarden) alleen korting voor _trein_reizigers.
https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenservice/pr-parkeren/

Hoe werkt het P+R parkeren met OV-korting in Amsterdam dan wél?

P+R Regeling Parkeren Amsterdam
U kunt goedkoop parkeren op de P+R locaties aan de rand van Amsterdam. Er moet echter wel betaald worden voor zowel het parkeerkaartje als voor openbaar vervoer. Komt u na 10 uur in de ochtend aan dan kost parkeren slechts € 1,- per 24 uur!

Wilt u gebruik maken van de voordelige P+R-regeling dan is een voorwaarde dat u verder reist naar het centrumgebied met het GVB openbaar vervoer (trams, bus, metro). (En de NS-trein op de trajecten binnen de stad, van voorstadstation naar centrum, indien u daar uw OV-chipkaart gebruikt).

Tarief OV-gedeelte:
De P+R GVB kaarten kunt u kopen bij de blauwe automaten (1 per persoon, maximaal 5 stuks per auto). U kunt ook met uw eigen OV-chipkaart verder reizen (voordeliger als u alleen reist). De OV-vervoerskosten voor max 2 personen zijn € 5,00. Voor elk persoon meer tot max. 5 personen per auto betaalt u € 0,90 per persoon extra.
Vanaf 6 personen geldt het normale OV-tarief voor een 1-uurskaartje. [...]

Tarief parkeergedeelte:
Reken bij terugkomst uw parkeerkosten af bij een parkeerbetaalautomaat. Hier wordt gecheckt of uw laatste check-in op de terugreis naar de P+R locatie in het centrumgebied (stadsdeel Centrum en delen van Oost, Zuid en West) heeft plaatsgevonden.
Let op: was uw laatste check-in op een openbaar vervoer halte buiten Amsterdam Centrum, dan betaalt u het 'normale' parkeertarief.
https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling
Bordensteker