Betaal je als Wegenwacht lid ook voor het vervangen onderdeel bij pech?

Stel je belt de Wegenwacht (als lid zijnde) en ze vervangen bijvoorbeeld een accu of een lampje aan je auto, moet je dan betalen voor dit nieuwe onderdeel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
2.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ja, er is bij mij eens een nieuwe accu ingezet. Ze hadden mijn rekeningnummer al, ik tekende een machtiging, en het werd een paar dagen later afgeschreven.

Antwoorden (2)

Je moet de vervangende onderdelen betalen- kijk in de voorwaarden.
5 jaar geleden
Je betaalt gebruikte onderdelen, brandstof en olie.

Als de pech is ontstaan door het tanken van verkeerde brandstof, betaal je een vast bedrag van eur 35.-. (Waarom weet ik ook niet want bijv. wegslepen naar een garage lijkt me veel duurder maar die kosten zitten wel bij het abonnement inbegrepen voor maximaal 2x/jaar.)

Uit de algemene voorwaarden:

"Sleutelhulp  —  Het indien mogelijk ter plekke door een (nood)reparatie proberen uw voertuig weer aan het rijden te krijgen en/of  ervoor zorgen dat rijden weer verantwoord is. Sleutelhulp is ook voor gekoppelde aanhangwagens en kampeerauto’s (ongeacht het gewicht). Het betreft hulp die we ter plekke binnen 1 uur kunnen uitvoeren.

De kosten van gebruikte onderdelen, brandstof  en olie tijdens de sleutelhulp zijn voor uw rekening.

Let op!  Is de pech ontstaan door het tanken van een verkeerde brandstof, betaalt u een eigen bijdrage van € 35,-. De kosten voor eventuele vervolgreparaties zijn voor uw rekening."
Computoon