Hoe moet je remmen met een motor? Gas los, beetje bijremmen met pedaal en terugschakelen bij 1000?

1000 toeren . Ondertussen remmen en koppeling los, is dit een juiste manier met remmen op de motor en op het praktijkexamen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
jc54
5 jaar geleden
Daar heb je nu rijlessen voor....

Antwoorden (1)

Remmen doe je door op het rempedaal te drukken.
Remmen op de motor doe je door het gas los te laten.
Als je terugschakelt, en de koppeling op laat komen zonder gas te geven, rem je op de koppeling en niet op de motor.
De juiste wijze van afremmen op de motor bij terugschakelen is als volgt:
1 - Koppeling intrappen.
2 - Terugschakelen.
3 - Gas geven tot de motor het toerental heeft dat bij die versnelling past.
4 - Koppeling loslaten.
5 - Gas los laten.
Punt 3 is lastig, en vereist de nodige oefening,