Hoeveel mag men wijzigen aan de technische staat van een goedgekeurd motorvoertuig?

Als men een wijziging aan de technische staat van een voertuig aanbrengt is men dan verplicht het motorvoertuig opnieuw te laten keuren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan, wat jij onder de technische staat bedoelt. Zolang het voertuig aan de typegoedkeuring blijft voldoen, mag je best veel aan de technische staat veranderen. Het is wél zo, dat áls je de technische staat gaat veranderen, je al snel niet meer aan de typegoedkeuring voldoet. De typegoedkeuring van een voertuig is vastgelegd bij de RDW.
Wijzigingen die o.a. het stuurgedrag, de wegligging en het rem-gedrag beïnvloeden zijn niet toegestaan.
jc54