Kan je velgen van je oude band hergebruiken?

Hallo

door de verkeerde uitlijning van de voorste banden, zullen deze waarschijnlijk moeten worden vervangen.

Online kan je banden vinden van 30 euro en meer, maar daar moeten waarschijnlijk nog velgen bij? Daardoor gaat de prijs sterk omhoog. Maar kan je de velg van je oude band niet hergebruiken? Het zijn gewoon stalen velgen met een wieldop op.

Of is dit een te grote omweg?

Alvast bedankt.

5 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
ronron1212
5 jaar geleden
Ja je hoeft niet je velgen te vernieuwen als je banden versleten zijn.

Antwoorden (1)

Het is de gebruikelijke weg, dat de velgen opnieuw gebruikt worden. Bij de "bandenboer" staan ze de hele dag door banden van de velg te halen, nieuwe er op te zetten en uit te balanceren. Indien nodig wordt dan de auto ook nog uitgelijnd.
jc54
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Klopt, maar het is wel belangrijk dat de maat banden past op de bestaande velgen. Het zou inderdaad een dure grap worden als je ook iedere keer nieuwe velgen moet kopen als de banden versleten zijn :-)