Kan ik de banden van mijn wagen onder een aanhangwagen plaatsen?

Onder een oude wagen die ik bezit staan banden: 175 /65 R13.
De aanhangwagen heeft 155/80 R13, kan ik deze wisselen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
4.4K
TurfGraver
5 jaar geleden
Banden gaan op velgen.
Of de velgen op de aanhangwagen passen?

Antwoorden (3)

Alleen de banden wisselen kan niet, want de velgen van je wagen hebben een andere breedtemaat dan de velgen van je aanhanwagen, dus die passen niet. Je zou eventueel wel het volledige wiel (band + velg) kunnen wisselen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kan zeker wel, inch maat is hetzelfde dus past op elkaar. Heel misschien krijg je problemen met aanlopen in wielkasten maar deze kans is minimaal met dit formaat velgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb je het over banden of wielen (velgen+banden)?
Je omschrijft een bandenmaat. De enige overeenkomst daarin is de grootte (13 inch).
Dus de banden op de andere velgen plaatsen zal niet lukken. Hoogte is wellicht overbrugbaar, maar de breedte niet.

Als het hebt over de complete wielen overzetten, moet je niet kijken naar de specs van de banden, maar van de velgen. Steek, ET waarde enzovoorts.