Auto loopt op 2 cilinders, kan dit veel kwaad?

Mijn zusje heeft een nieuwe auto gekocht en nu kan ik die van haar overkopen voor 300 euro. Het is een oud rammelbakkie, maar het is de bedoeling dat ik dan tijdelijk een auto heb, zodat ik nog even verder kan sparen voordat ik een eigen auto koop en ik ga er vanuit dat je de meeste auto's over een half jaar alsnog wel kan verkopen voor een paar honderd euro. Hij doet het in principe nog goed, maar hij loopt op 2 cilinders, waardoor hij alleen wat minder vermogen heeft. Voor de ritjes in de buurt leek mij dit niet een heel groot probleem.

Zou ik dit voor tijdelijk kunnen doen, of raden jullie mij dit af (en waarom)? Alvast bedankt voor het advies.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
7.2K
tinus1969
6 jaar geleden
Twee ipv vier? En wanneer geven ook de laatste twee het op? Heeft auto recente APK?

Antwoorden (1)

Ik zou daar niet te lang mee doorrijden. Je slijtage aan de zuigers/zuigeringen gaan een stuk sneller zo. Het zou kunnen liggen aan de bobine en bougies. Kosten zijn niet zo heel hoog en best makkelijk zelf te repareren.