Opel Astra g 1998. Mijn auto heeft bij 2 cilinders totaal geen druk. Wat kan hier oorzaak van wezen?

2 cilinders totaal geen druk (3 en 4) andere 2 werken prima (1 en 2).
Is het de moeite waard om te laten maken of worden de kosten erg hoog?

Weet niet of het verband met elkaar heeft, maar auto start lastig tot soms helemaal niet. Laat je gas los dan slaat hij uit.

Graag tips/adviezen hierin.
Zitten nieuwe bougies/bougiekabels en onstekingsblok in.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen druk kan betekenen dat je koppakking lek is. Hoe heb je vastgesteld dat je geen druk hebt in die cilinders?

Antwoorden (1)

Als de motor op 2 cilinders geen compressie opbouwt, dan heb je inderdaad een probleem. De bougies, kabels en ontstekingsblok hebben hier niets mee te maken. Je zult de cilinderkop moeten demonteren om er achter te komen wat de precieze oorzaak is, een lekke koppakking, en gescheurde cilnderkop, of nog dieper in de motor de zuigers of zuigerveren. Voor eventuele kosten zou je een offerte moeten laten maken bij de garage (of misschien bij beun de haas).
jc54