Verbruiken tulp stekkers in mijn auto stroom?

Voor mijn mp3 speler in mijn auto gebruik ik 2 tulp stekkers.

Verbruiken deze stekkers stroom en moet ik ze losmaken of kan ik ze laten zitten als ik de wagen enkele dagen niet gebruik?

Met dank,

PJ

6 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Tulpstekkers worden gebruikt voor het doorgeven van audiosignaal tussen twee apparaten. Ze hebben niets te maken met voeding en hoeven dus niet losgenomen te worden.
Ze voeren geen stroom van de autoaccu.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het zou kunnen zijn dat de mp3 speler ook bedieningscommandos via deze verbinding krijgt, maar dan zou je ze juist verbonden moeten laten om te zorgen dat de uitgeschakelde autoradio ook de mp3 speler laat slapen.
Meestal zal er echter voor bediening een aparte verbinding zijn en dan heeft de audioverbinding geen invloed op accuverbruik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Patrieck
6 jaar geleden
Dank je, koosknip, hier kan ik wat mee! M.vr.gr. PJ

Andere antwoorden (1)

Een stekker verbruikt geen stroom als deze goed is aangesloten. Alleen als de stekker slordig is aangesloten, dan kan er een lekstroom(pje) vloeien. We spreken dan van (kort)sluiting.
jc54