Kan je aan de buitenkant van een auto accu zien of deze versleten is?

De monteur zegt dat het een top accu is en een half uur later sta ik stil en zegt de man (toevallig autohandelaar) die me helpt met starten dat hij versleten is. Puur en alleen door er naar te kijken

6 jaar geleden
in: Auto's
1K
Erna55
6 jaar geleden
Deze meneer heeft de opmerking gemaakt omdat je auto het niet meer deed.
fremar
6 jaar geleden
hoe oud is de accu,die gaat zo gemiddeld een 5 tal jaren mee.
Brand het lampje van de accu,op dashboard?
fremar
6 jaar geleden
http://www.autogeschiedenis.nl/auto-tips/hoe-weet-ik-of-de-accu-kapot-is.htm
TurfGraver
6 jaar geleden
Als accu bol staat kun je ook aannemen dat hij overleden is.

Antwoorden (1)

Nee. Ie kunt aan de buitenkant wel zien dat een accu al wat ouder is, maar slijtage van de accu zit inwendig. Die kun je meten.
jc54
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Deze lijkt mij toch wel versleten. :)
http://www.nocheski.com/wp-content/uploads/2016/09/SWOLLEN-BATTERY-2.jpg