Met wat voor kenteken moet je een auto uit duitsland importeren?

Wie heeft er praktische tips m.b.t. tot het importeren van een auto uit Duitsland. Er lijkt op internet veel onduidelijkheid over het 1-dags kenteken dat in Duitsland bij het postkantoor verkocht word. Dit zou in Nederland niet geldig zijn en bij overtreding zou er een flinke boete zijn. De oplossing lijkt en een duits kenteken en een 1 dags kentekenplaat in NL. Dat lijkt erg omslachtig. Wie o wie heeft praktische tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Tis niet anders. Kentekens wisselen aan de grens. :/
ronron1212
6 jaar geleden
@TurfGraver dat mag niet zo maar.

Antwoorden (1)

Er is veel onduidelijkheid hier over. Het kurzzetkennzeichen is niet geldig in Nederland. Tijdelijke platen aanvragen in Nederland kan alleen voor een RDW keuring. De beste manier is denk ik met een autoambulance of het uitbesteden aan een transportbedrijf.