mijn auto (space star 2016) start soms niet. als ik start hoor ik " klik" . wat kan het zijn?

Als ik een minuut wacht en weer probeer start ie wel.Accu is vol en garage heeft alles doorgemeten en updates(?) gedaan.maar na een tijdje gebeurt het weer. Garage weet het verder ook niet, want als ik bij garage ben start ie het wel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
4.3K
paulus811
6 jaar geleden
'Garage weet het verder ook niet'...Daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Mitsubishi geeft 5 jaar garantie. Dan zoekt de garage het maar uit met de importeur, maar ik zou niet zelf hier tips gaan verzamelen. Want wat moet je daarmee?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar heb je ook gelijk in..maar als ik in de garage ben doet ie het weer en voel je je als iemand die onzin uitkraamt en alleen aandacht wil.
paulus811
6 jaar geleden
Wellicht doet het probleem zich alleen voor bij koude start. Dat zou verklaren dat het bij de dealer niet speelt. Laat de auto daar eens een nacht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@paulus811: ben zo vrij geweest om toch maar een antwoord te geven op een voor mij bekend probleem. Het is géén tip maar een stukje uitleg met advies. Daar is dit forum toch voor. Ik hoop dat @oppie hier wat mee kan. Mvg. TX

Antwoorden (1)

Op de startmotor bevind zich het startrelais. Deze heeft twee functies:
Hij zorgt er voor dat het tandwiel van de startmotor in de vertanding van het vliegwiel slaat maar tevens zorgt dit relais er voor dat de startmotor van voldoende stroom kan worden voorzien om te kunnen starten. Bij dit laatste zit m.i. het probleem. De contacten van je startrelais zijn ingebrand, vuil of versleten, waardoor er soms wel de stroom door je startmotor kon lopen maar soms ook niet. Terwijl het tandwiel van je startmotor wel contact maakt met het vliegwiel. Dat is dan ook de klik die je hoort.
Een revisie of reparatie van je startmotor zou ik dan ook aanbevelen.
http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Startmotor/startmotor.htm