Ik heb een Hyundai Atos 1.0 van 2001 bj en trekt niet verder dan 85 Km/u, Wie weet wat het probleem is?

Hoi allemaal

Ik heb een Hyundai Atos 1.0 van 2001 bj

Heb na lang rij tocht op snelweg van Utrecht naar Groningen! Waar ik onder weg op de snelweg de auto terug zakte bij top snelheid van 140 Km /u naar 100 km /u en blijft daar bij hangen en die auto niet meer optrekken dan 80, 90 km/u bij volgende dag en later tijd stip hoor ik bij het moment dat ik gas geef en bij koppeling terug trek hoor ik een beraam geluid uit versnellingsbak komen , tijdens het rijden merk ik niks alleen bij het stil staan en versnellen tussen gas en vrij gebruik koppeling pedaal hoor je die geraam! Ook als ik bij inschakeling van 1 langer blijft op trekken hoor je dat geraam geluid ! Maar bij tijdig in schakelen merk je niks! Alleen je hebt geen druk voor optrekt bij versnelling 3 en bij versnelling 4 en 5 blijft top snelheid bij 70 80 85 km /u . Ik merk, dat ik ook een beetje olie in water (colling ) heb
Wat kan het zijn allemaal!
Auto trekt nog wel bij inschakeling van 1 en 2 maar bij 3 of vanaf drie is maar afwachten en topsnelheid is max 85km/u! Af en toe beetje rook uit uitlaat hoor ik van iemand !
Maar wat zou het zijn allemaal voor een probleem kunnen zijn? Wie ervaart zo iets !?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Erna55
6 jaar geleden
Een garage kan je vertellen wat het probleem is.

Antwoorden (2)

Ik denk dat de motor te weinig benzine krijgt en de geluiden die je beschrijft bijzaak zijn.

Jaren geleden had ik hetzelfde aan de hand had met een Golf2GTI
Als ik van Maastricht naar Rotterdam reed dan kreeg ik problemen bij Tilburg/Breda.
de auto wilde dan niet meer harder dan 90-100km/h.
Het vreemde was dat als je stopte, de motor uit zette, en een half uur wachtte alles weer normaal was.

De oorzaak bleek een defecte brandstofpomp.
Dit type Golf had twee brandstofpompen.
Een diende om voordruk te geven aan het brandstofsysteem en de tweede pomp leverde de inspuitdruk.
Een van de twee was versleten. Ik weet niet meer welke.
Edraket
6 jaar geleden
MInder trekkracht en rook uit de uitlaat komt me bekend voor, bij mij was dat als gevolg van een verstopte katalysator. Ben er helaas te lang mee door blijven rijden waardoor het ook na reparatie weer gebeurde, met als gevolg nog hogere reparatiekosten. Lijkt me dus slim om even langs de garage te gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is soort een slijtage geluid ( KGgaAaAaAaAa volume metal) en geen geraam of beraam geluid!
die slijtage geluid komt bij het langer ingedrukt houden op gas pedaal bij vrij staande auto hoor je dat slijt geluid uit koppelingsplaat bij motorblok uitkomen en het lijk dat uit katalysator komt maar denk van niet ! Op de dag van gebeurtenis koppelingsdruklaag was erg ingetrokken met dik 6 a 7 centimeter laag , kon die koppeling pedaal met ruim 6 centimeter om hoog terug trekken of bij instellen !
Motorblok verbruikt klein beetje olie !