Kan je met een gewone B rijbewijs een quad besturen die geregistreerd staat als een auto?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Ja kun je gewoon mee rijden met het rijbewijs-b, toevallig laatst nog ge-checked toen een malloot er 4 te koop had staan op MP. Koos Spee en consorten hebben hierop het volgende te zeggen: http://www.motorpromo.nl/webshop/quads/pagina/wetgeving_quads__amp__buggys.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Was er niet een aantal jaar terug een verandering in regelgeving geweest dat mensen die hun rijbewijs vanaf 2013 haalden niet meer mochten rijden op een quad?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat staat nergens... Ik denk als de quad de weg op mag dezelfde regels gelden als een auto? Nou iedereen met een rijbewijs gehaald na 2013 mag gewoon in een auto stappen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, maar met die Piaggio MP3 bijvoorbeeld zie ik nu ook nog bij advertenties staan dat je het mag besturen mits je je rijbewijs voor een bepaalde datum in 2013 hebt behaald. Dacht misschien geldt dit ook voor quad :>
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ antwoord is oké
Eisen voor de bestuurder van een Quad die goedgekeurd is als personenauto
minimaal 18 jaar oud zijn;
een rijbewijs B hebben;
veiligheidsgordels dragen;
u hoeft geen helm te dragen. De quad moet een kenteken hebben. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-een-quad
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@3806kk, afhankelijk van het type Piaggio MP3
http://www.arjanbrouwer.nl/piaggio-mp3-motorscooters-voor-rijders-met-autorijbewijs/
Piaggio MP3 LT:
speciaal voor het autorijbewijs (B)
Piaggio MP3 RL:
speciaal voor het motorrijbewijs (A)