Welke auto kan 3500kg trekken?

Beste mensen,

Voor mijn fictieve ondernemingsplan moet ik een auto hebben die een trekgewicht van maximaal 3500kg aan kan. Mijn bedrijfsplan is een kleine dierentuin, en hiervoor heb ik een ideale trailer gevonden die minimaal 1800kg is (leeg) en maximaal 3500kg aan kan.

Nu heb ik zelf echt 0 verstand van (goede) auto's en zat ik te googlen en kwam ik uit op de Toyota Cruise. Ik was benieuwd of er nog meer goede auto's zijn. Het liefst eentje die achterin ook genoeg plek heeft, zodat ik eventueel ook transportkisten kan vervoeren.

Sorry voor de misschien wat rare vraag...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
5.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
wat dacht je van een vrachtwagen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Defender , Discovery , Range rover , Mercedes G , bijna alle grote Amerikaanse 4 wheel drives zo als de RamVan en de Ford f150 en ja natuurlijk de diverse Land Cruisers van Toyota . Dan diverse bestel busjes evt met 4wheel drive . Technisch kunnen ze veel trekken maar de wet en je rijbewijs ( let op ) datum afgifte Enz beperkt de pret . Neem evt wat lessen en bekwaam je in het rijden en stoppen keren met zo'n gevaarte en haal evt direct een groot ( ter ) rijbewijs .

Antwoorden (2)

Hoewel wettelijk maximaal is vastgelegd dat een Range Rover maximaal 2250 kg mag trekken is deze auto in staat om 3500 kg aan caravans/aanhangwagens te trekken.

"Advies maximaal trekgewicht:
Landrover Range Rover Sport - SDV6 aut. [8AT] 188 Kw/256 pk, bouwjaar: 2012 - 2013

Het maximaal aanbevolen beladen gewicht voor een caravan achter deze Landrover is 2250 kg. Dit is minder dan de 3500 kg die deze auto mag trekken, maar dat maximum raden we niet aan."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een Dodge Ram 1500, zie ook de link