Wat zijn de zwakke punten van een Daihatsu Cuore (eind jaren 90, begin 2000)?

Ik overweeg een Daihatsu Cuore te kopen. De voordelen zijn voor mij dat ze zuinig en licht, en dus goedkoop zijn. Maar wat zijn nou typische zwakke punten van de Cuore? Waar moet ik bij een bezichtiging op letten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
ronron1212
7 jaar geleden
De auto is 17 jaar oud. Hij zal rijden en verder moet je het avontuur aan.

Antwoorden (2)

Als je een auto zoekt ergens tussen de €550 en €750 in waarde dan kun je eigenlijk niets redelijks meer verwachten en zijn er alleen maar zwakke punten. Het automerk is niet de sterkste, en bouwkwaliteit komt ook niet boven het gemiddelde maaiveld uit.
Als ik dan een lichtpuntje moet zoeken dan kan ik alleen maar zeggen dat dit type auto in grote oplage zijn gemaakt en dus voldoende reserve onderdelen verkrijgbaar zijn voor de vele pech gevallen die nog volgen mocht je ondanks dit betoog toch tot aankoop over gaan.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
uitlaat en banden zijn de zwakke punten.
m.a.w. gewoon goede auto.
met degelijke 3 cilinder toyota moter die ook in de aygo zit.
geef je ogen goet de kost, let ook op roest want hij is wel 17 jaar oud !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"banden zijn de zwakke punten" Lijkt mij sterk... banden is automerk en leeftijd onafhankelijk. Een nieuwe set banden onder een 30 jaar oude auto kun je geen zwak punt noemen. Een uitlaat gaat gemiddeld 8 jaar mee, als je een 17 jaar oude auto hebt gekocht dan zit ie er net een jaar onder... bovendien ook niet echt een zwak punt die typisch is voor een Daihatsu....