Moet ik blijven rijden of nieuw kopen?

Rijd met veel plezier in hyundai i 10,wij rijden best veel 18000 p jaar.
Wordt altijd rustig mee gereden,wat doe je nu? met 40.000 km inruilen en 3 jaar oud.
Of gewoon op rijden, maar hoe lang houd zo,n motor het uit?
Kan zo,n i 10 pakweg 150.000 km rijden?

7 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
ja waarom niet?
tinus1969
7 jaar geleden
Ik vind 18000 per jaar niet veel. Waarom zou je inruilen? Het belangrijkste lijkt me toch, dat je deze auto blijkbaar met veel plezier rijdt. Qua kosten is de vuistregel, dat de eerste jaren duur zijn door afschrijving, en en de latere jaren vanwege onderdeel. Mijn eigen ervaring is, dat juist een auto van 3-7 jaar oud goedkoop is, omdat de grootste afschrijving al is geweest en het duurste onderhoud door slijtage nog moet komen..
Inekez1
7 jaar geleden
Ook als je de auto niet zelf 'op' wil rijden kun je nog wel 5 jaar wachten met inruilen. En met jullie rijstijl en nog geen 20.000 km per jaar gaat het wellicht ook nog wel veel langer duren voor je aan serieuze reparaties zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij geen problemen economisch gesproken doorrijden kan tot ruim 150.000 zonder grote problemen houd je wel aan het onderhoud schema. En voor de garantie bij de dealer . Maar ben je de auto zat of wil je groter of juist kleiner Maar hoe langer je met je auto doorrijd hoe (relatief ) goedkoper hij wordt. Minder afschrijving , ( waarde vermindering ) rente verlies enz. Een nieuwere auto kan wel een fractie zuiniger zijn en ook lichter in gewicht en wat modernere veiligheid's systemen hebben. Maar stel je daar niet te veel van voor dat is vaak folder nieuws ( verkiezing's retoriek )
paulus811
7 jaar geleden
Als je 18000 per jaar rijdt zit je met 3 jaar dichter tegen de 60 duizend dan de 40. Je kunt nog jaren doorrijden met de i10, tenzij je iets anders wilt. Financieel gezien kun je beter doorrijden, ook omdat er onlangs een nieuw model i10 is uitgekomen en dat doet de waarde voor de jouwe geen goed.
burgos
7 jaar geleden
Nou zeg wat een geweldige raad van iedereen.
Denk dat ik maar door rijd,
Hij wordt in oktober 3 jaar en dan heb ik nog 2 jaar garantie.
Allemaal harstikke bedankt.

Het beste antwoord

Bij normaal gebruik en regelmatig onderhoud kan zo'n motor wel 200.000 km. mee.
Als je van afwisseling houdt, en financieel redelijk bemiddeld bent, zou je om de paar jaar een nieuwe auto kunnen kopen.
jc54
7 jaar geleden
burgos
7 jaar geleden
Dank, blijf lekker rijden.

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan jezelf, als hij echt bevalt en je wil niks anders dan moet je er in blijven rijden. Geef je hem gewoon iedere keer zijn beurt geeft en er rustig in rijdt dan moet je er makkelijk 200k mee halen. De prijs die je er voor terug zou krijgen ligt nu al zo'n beetje op de helft van de nieuw waarde, als je geen andere auto wilt moet je er lekker in blijven rijden.