ik koop een nieuwe auto bij aflevering zit er een scheur in de voorruit...wat als men een nieuwe plaasts zijn daar risico's aan betreft de montage??

bij aflevering zit er een scheurtje in de voorruit...dealer zet nieuwe voorruit erin, zijn er risico;s aan de montage want het gebeur dus niet in de fabriek.

Toegevoegd na 1 minuut:
De dealer plaats de voorruit kan dit profesioneel en werkt dan ales zoals camera voor regen sensor antenne???

Toegevoegd na 1 minuut:
De dealer plaats de voorruit kan dit profesioneel en werkt dan ales zoals camera voor regen sensor antenne???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
paulus811
7 jaar geleden
het voelt natuurlijk niet als een goed begin van een nieuwe auto, maar als het goed gebeurt is er geen verschil met de af fabriek montage te merken. Wel is het belangrijk dat een eventuele camera die voor de assistentiesystemen dient, opnieuw en goed gekalibreerd (afgesteld) wordt. De ruit is dezelfde als die de fabriek gebruikt, dus daarover geen zorgen.

Antwoorden (1)

Meestal laat een dealer de voorruit plaatsen door een professioneel bedrijf, zoals bijvoorbeeld Carglass. Dit is net zo goed als wanneer het in de fabriek gebeurt. Als het een grote dealer betreft, kan het ook dat hij er zelf personeel voor heeft die hiervoor is/zijn opgeleid.
jc54