ik zie steeds vader autos zonder kenteken voor rijden. Mag dit?

Deze autos hebben geen bumper schade maar het kenteken plaat voor is eraf gehaald en achter er wel op. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
paulus811
7 jaar geleden
Ik zie dit vrijwel nooit en nee, het mag niet.

Antwoorden (3)

Nee, dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dit mag niet.

"Artikel 7 Regeling kentekens en kentekenplaten
1.
Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen, met uitzondering van bromfietsen, moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats."
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bron?
Is niet op te roepen.
Het is verplicht om aan de voorzijde van de auto een kenteken te voeren. Zie bron, artikel 7, regel 1. Het kenteken moet aan de voorzijde op de juiste plaats gemonteerd zijn en mag bijvoorbeeld niet achter de voorruit worden geplaatst (wat je soms weleens ziet). Daarnaast zijn flitspalen soms (dus niet altijd) gericht op de voorzijde van auto's. Zonder kenteken kan er dan geen boete worden uitgeschreven. Kortom: ja het is verplicht.