Mijn auto van 3 weken oud is in brand gestoken, krijg ik dit vergoed met mijn all risk verzekering?

Ik heb een all-risk verzekering, alleen heb ik de auto pas 3 weken in bezit. Zal de verzekering moeilijk doen? Ik baal hier erg van, maar ik weet niet hoe dit precies werkt? Iemand die er verstand van heeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (1)

Ja, daar heb je immers een "all-risk" verzekering voor: daarbij maakt het niet uit of jij of een ander de oorzaak is van de brand, of de schade. Dus jij hoeft je onschuld niet te bewijzen. (Tenzij er aanwijzingen zijn dat jij de auto moedwillig in brand hebt laten steken)

Je bent verzekerd vanaf dag één, dus de korte periode is in principe ook geen probleem.

Er is wel een 'maartje': de meeste verzekeringen keren alleen de dagwaarde van de total-loss verklaarde auto uit. En het verhaal dat een auto al een stuk van zijn waarde kwijt is op het moment dat hij de showroom verlaat, dat ga je nu ondervinden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Veel verzekering keren de nieuwwaarde uit in het eerste jaar, de afschrijving zal wel meevallen en omdat er niets in te ruilen is zou het zelfs op een voordeeltje uit kunnen lopen. Vooral als je volgende week toeslaat wanneer veel dealers de target voor dit jaar nog willen halen.